+36 20 985 7890 info@stinner.hu
Oldal kiválasztása

Elég a sziréna? Vagy kell a távfelügyelet is?

A riasztó felszerelése előtti beszélgetésen mindig felmerül a kérdés a megrendelő részéről, hogy mi jelezze a riasztást. Elég ha felszerelünk egy szirénát? Legyen egy saját GSM készülék, ami SMS-t küld? Vagy mindenképp kell a távfelügyeleti szolgáltás?

A kültéri sziréna jelzését a közelben tartózkodók hallják ugyan, de ha nem saját riasztójuk jelez, a legritkább esetben foglalkoznak vele. A látható helyre felszerelt sziréna ugyan figyelmeztet a riasztó meglétére, ennek van valamennyi visszatartó ereje. A váratlanul megszólaló sziréna elriaszthatja a betörőket, de valódi biztonságot nem ad. A kicsit is felkészültebb betörők a sziréna tönkretételével kezdik a betörést, ezután pedik a riasztó teljesen hatástalan.

Több gyártó is forgalmaz olyan GSM készüléket, amit a risztó központhoz lehet csatlakoztatni, és az  riasztás esetén hívással, vagy SMS-ben értesíti a tulajdonost. Ilyenkor a tulajdonos értesül ugyan a betörésről, de ennek a megoldásnak több komoly hátránya is van.

A készülék üzemeltetése odafigyelés igényel. Többször előfordult, hogy nem működött az átjelzés, mert elfelejtették feltölteni a kártyát, vagy lejárt az előfizetés.

Lehet hogy a tuljadonos telefonja nincs bekapcsolva, vagy nem tudja fogadni a hívást. Ha fogadja is a jelzést, nem biztos hogy érdemben tud intézkedni, időben hazaérni, vagy odaküldeni valakit. Az is megfontolandó, hogy hazaérve egy tettenérés esetén szembe tudunk-e szállni a még ott lévő elkövetőkkel.

Ha megnyugtató, magas biztonságot nyújtó megoldást szeretnénk, a risztó rendszert 24 órás kivonuló szolgálattal rendelkező távfelügyeletre kell kötni.

 

A távfelügyeleti szolgáltatást és a kivonuló járőrszolgálatot partnerünk a Multi Alarm Zrt. biztosítja.